MasterPass — простий, зручний та надійний інструмент для швидких та безпечних оплат в Інтернеті. MasterPass дозволяє ввести реквізити карти всього один раз протягом реєстрації, і при подальших оплатах вводити тільки логін і пароль/ПІН-код для авторизації в платіжному сервісі. Всі картки, які додаються в додаток SharPay, зберігаються в MasterPass.
Стандарт PCI DSS забезпечує безпечну передачу реквізитів платіжних карток через Інтернет.
3-D Secure — це технологія перевірки достовірності онлайн-платежу. Якщо Ваша картка підтримує 3-D Secure, то в процесі переказу грошей Ви побачите додаткове вікно, в якому необхідно буде підтвердити використання картки шляхом введення коду підтверждення, який буде надісланий Вам Вашим банком в повідомленні.
Користуйтеся лише тими сервісами, про які можна знайти інформацію на офіційному сайті компанії
Якщо вам потрібно переказати гроші з мобільного рахунку Vodafone, користуйтеся лише тими сервісами, про які можна знайти інформацію на офіційному сайті компанії.
Наш інструмент для переказів – мобільний додаток Sharpay.
У ньому ви можете проводити фінансові операції коштами з мобільного рахунку або з банківської картки:
- поповнювати мобільний рахунок;
- переказувати гроші на іншу банківську картку;
- оплачувати понад 300 різноманітних послуг з каталогу сервісів.
Докладніше про додаток можна почитати на сторінці https://pay.vodafone.ua/uk
Там ви знайдете і посилання на скачування в Play Market та AppStore.
Коли будете реєструватися в додатку, вам на телефон прийде ОТР пароль. Будь ласка, нікому його не повідомляйте – ні «співробітникам служби безпеки банків», ні іншим людям, які можуть назватися представником компанії Vodafone. Ніхто не має права запитувати у вас цей пароль. Його можна ввести лише в додатку Sharpay і більше ніде.
Більше про можливості оплат та переказів з мобільного рахунку можна дізнатися у нас на сайті
Щоб убезпечити свої мобільні кошти, запам’ятайте 2 простих правила:
- Нікому і ніколи не передавайте ОТР паролі, що приходять в SMS від Sharpay. Жодна служба банку чи мобільного оператора не має права запитувати у вас цей пароль.
Тож якщо у вас в телефонній розмові запитують OTP, можете класти слухавку, це точно шахраї. - Не вводьте свої персональні дані на сторонніх сайтах: номер мобільного, картки, ОТР паролі. Sharpay існує виключно у вигляді мобільного додатка. Також зверніть увагу, що ми не співпрацюємо з сервісами, які офіційно не працюють в Україні, такі як Webmoney, Qiwi чи Яндекс Деньги.
За якими ознаками можна визначити, що сайт, через який ви плануєте зробити переказ – справжній і офіційний
- Адреса сайту. Якщо вона виглядає ось так https://www.vodafone.ua/ – має національний домен верхнього рівня – .ua, це означає, що компанія підтвердила наявність у неї зареєстрованої торгової марки. Великі компанії завжди підтверджують її наявність.
- Дизайн, тексти та загальна структура сайту. Шахрайські сайти, що намагаються походити на офіційні сторінки, зазвичай мають застарілий дизайн, не оновлені логотипи, картинки, кольори також можуть відрізнятися від кольорів бренду. Скоріш за все, ніхто не буде перекладати сайт кількома мовамисайту. Тексти можуть мати велику кількість помилок.
- Блок з контактами та зворотнім зв’язком. Великі і середнього розміру компанії навряд чи будуть використовувати популярні поштові сервіси типу Gmail чи UKR.NET. Скоріш за все, пошта буде виглядати так (назва відділу/служби/функції, потім «@», назва компанії та домен «.ua». Наприклад, press@vodafone.ua. В українських телеком-операторів номер контакт-центру зазвичай один і починається з 0 800.
Найпоширеніші сценарії дій шахраїв:
Шахраї телефонують людині та називають себе співробітником служби безпеки банку. Людині повідомляють, що її картка заблокована та скомпрометована. Тому зараз терміново треба перевести кошти з картки, наприклад, на свій мобільний номер. Потім той же «співробітник» попросить вас швидко назвати йому коди підтвердження із SMS, щоб вони переконалися, що все пройшло як треба.
На перший погляд все може виглядати нормально, безпечно, а часом, і як піклування про клієнта. Давайте розглянемо, що тут не так:
- По-перше, впевніться, що назвали саме ваш банк. Якщо «співробітник» правильно озвучив номер вашої картки, це ще не означає, що він дійсно працює в банку.
- По-друге, служба безпеки не телефонує з цього приводу своїм клієнтам і SMS з такою інформацією банки не надсилають.
- Банки ніколи не пропонують клієнту вивести гроші на мобільний рахунок, навіть якщо це мобільний рахунок клієнта.
Що відбувається насправді в цій ситуації
Картка не заблокована, людина спілкується з шахраями. Поки вона переводить всі кошти з картки на свій мобільний рахунок, шахраї реєструють її в додатку. Людині на телефон приходять SMS з ОТР паролем для реєстрації, та для першої операції. В стресі людина може не прочитати текст SMS, де написано, що ніхто не має права запитувати в неї цей пароль, передає його шахраям, і ті за кілька хвилин переказують кошти з мобільного на свою картку чи телефон.
Як можна захиститися
Пам’ятайте, що тактика шахраїв – тримати людину «на телефоні» якомога довше, не дати їй можливості отямитися та подумати. Вони підганяють та лякають наслідками того, що буде, якщо ви не виконаєте їх інструкцій. Звичайно, кожен з нас, коли почує, що його картка скомпрометована, почне панікувати та робити все, щоб запобігти втраті грошей, але саме в цей момент треба зупинитися та спробувати зрозуміти, що відбувається.
- Можна зберегти номер свого банку в телефонній книзі, щоб бачити, коли вам дзвонять саме з вашого банку.
- Треба покласти слухавку, знайти на офіційному сайті банку номер гарячої лінії та передзвонити на нього, щоб дізнатися, чи дійсно з вами контактували їх співробітники.
- У додатку Му Vodafone ви можете відключити можливість оплати та переказів з вашого мобільного рахунку. Повна інформація за посиланням
- Уважно прочитати SMS, які ви отримуєте, і звернути увагу на відправника. Якщо SMS від банку чи від додатка, то саме він буде зазначений як відправник. Ігноруйте повідомлення від відправників без імені та якщо це ім’я лише нагадує офіційну назву банку чи додатка, але написане неточно.